Direktlänk till inlägg 4 november 2012

Lov - Skåne - Danmark

Av Alva Karlsson - 4 november 2012 19:05

Hejsan alla underbara människor, jag är usel på att göra inlägg, men jag ska bli bättre på de!

jag har varit nere i skåne nu under lovet med mamma, pappa och melinda.

här kommer bilder:

På fredag efter skolan bar vi iväg:

Första stopp, Sundsvall där vi hämtar min kära kusin melinda hos mormor och morfar!

jag och melinda i bilen på väg ner, vi sovde i bilen, haha det gick inte så bra när vi har tre där bak, det var trångt..

   

 kl 7 på morgonen var vi på ölandsbron och knäppte lite kort. åt även frukost.


jag var så äcklig där så jag ville bara dö, ursch fy och blää! men vi tog kort ändå ;)

   

Sen så fortsatte vi ner mot skåne (södra sandby)

Dag 1, Lördag:

Första dagen i skåne blev att åka till Dalby stenbrott, sjukt fint!

 


jag på en sten i dalby stenbrott.

min sjukt fina kusin i skogen brevid stenbrottet.

   

jag kastar löv, haha vackert..

jag i skogen, haha

 

jag och min fina kusin, vid ett träd som stog två meter ifrån ett 5-10 meters stup, läskigt..

   

det var den dagen sen så for vi hem, chillade kollade på film.


Dag 2, Söndag.

först for vi till ett ställe som heter anorlunda, där fick man äta hur mycket kaker man ville, men jag tycker dom inte var så speciella.

sen så for vi till stens huvud, där man såg havet jätte bra, man fick gå ganska långt men det var kul !


jag, melinda och erik på ett stort fällt träd :)

en närmare bild, då man äcklar sig mer på mig.., haha

   

uppe på stend huvud. det fanns flera olika ställen man kunde gå till vi gick nästan till alla, men orkar inte ta med alla bilder..

 

så vackert!

 

melinda, jag, erik och johan försökte ta oss ner, men här tog det stopp, det var så sjukt brant och högt jag vågade inte gå nå längre ner, hihi

 

ett roligt träd :)

 

sen for vi hem och här kommer lite bilder ifrån kvällen:


Jag och melinda har tråkigt i sängen..

 

älskar dig min bäbis!

 

läskiga tjejer här!

 

en liten drink, as god!

 

Dag 3, Måndag.

Dag 3 åkte vi till danmark, här får ni lite bilder:


Pappa och jag på en pubb.  

vi åt smörbröd (smörgås på svenska) riktigt gott, efterätt och det var alla omöjliga mackor, haha med ål tex.

men det åt inte jag! haha men danmark var superfint, förutom att det regnade.. :(

Dag 4, Tisdag.

Dag 4 så gjorde vi pumpor:

min till höger, melindas till vänster.

  

sen bar vi iväg mot ullared!

 

 

sen sovde vi i en husvagn, sen så fortsatte vi dag 4 hemmåt.

 

te och varm choklad är alltid gott!

   

sen på kvällen efter maten tog vi glass, mums!


vi kom hem kl 12 på kvällen, trött och slitna. så sen gick jag och la mig.

  

för alla som undrar jag har hållt på med detta inlägg i 50 minuter, haha..

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Alva Karlsson - 21 november 2015 14:37

Ganska mycket som hänt sedan sist jag uppdaterade. Jag och mamma har fyllt är och sen har jag inte gjort så mycket spc. Mest varit med vänner och även jobbat lite. Kisses ...

Av Alva Karlsson - 16 oktober 2015 01:13

Hej igen. Nu får ni lite andra bilder utav sånt som hänt under tiden jag varit oaktiv innan och efter resan till Turkiet. Kisses ...

Av Alva Karlsson - 16 oktober 2015 00:55

Hallå!nu var det bra längesen jag uppdaterade min blogg och mycket har hänt sedan jag sist uppdaterade. Jag for till Turkiet och hälsade på min vän som var där och hade det as bra. Så här får ni lite bilder ifrån det. Sen så lägger jag upp ett till i...

Av Alva Karlsson - 19 augusti 2015 10:16

Hallå. Som vanligt får ni bilder som har tagit under massa dagar. Orka ej förklara allt. Firade en vän på hennes 17 årsdag. Sen har vi roat oss på krogen några gånger. Varit hors farfar och Barbro och även farmor och Stig. Kusinerna ifrån England h...

Av Alva Karlsson - 19 juli 2015 18:01

Hejsan Hallå ? här kommer lite bilder, vi har fått 3 st kattungar, typ det som har hänt. Puss ...

Presentation


Alva Maria Elisabeth Karlsson heter jag och jag är född år 1996.
jag bor några mil utanför ö-vik.
i min blogg så skriver jag om vad jag gör på dagarna/helgerna, jag delar även av mig lite utan mina texter. kommentera/följ gärna :)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards